Het einde maakt een nieuwe begin, week 19 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu Het einde maakt een nieuwe begin, week 19 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu

Het einde maakt een nieuwe begin, week 19

Door: SanderAntonisNZA

Blijf op de hoogte en volg Sander

24 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Deze week stond helemaal in het teken van de machtige Brabantse woorden ‘houdoe en bedankt’. Er is namelijk flink wat afscheid genomen deze week, en omdat ik altijd eerlijk en braaf alles met jullie deel, wil ik me daar deze week niet van weerhouden.

De laatste week, de laatste loodjes , wat heb ik een super mooie tijd gehad op mijn stage bij Dream Au Pair en wat heb ik stiekem veel geleerd. Het was niet altijd even gemakkelijk om in een bedrijf vol dames te werken (op de accountant na) maar ik mag toch wel zeggen dat ik me prima heb kunnen redden tussen dat gekibbel en geklets. Eigenlijk mag ik de conclusie wel trekken dat het een zeer succesvolle stage is geweest, waar ik vooruit ben gegaan op een aantal aspecten; mijn Engelse vaardigheden zijn aardig verbeterd, ik sta veel meer open voor de feedback van anderen en mijn weerwoord is toch wel helemaal verdwenen, een aantal punten die mij als mens toch wel beter hebben gemaakt, aldus de mening van deze 19 jarige jongen. Het afscheid nemen was dan ook wel even een vreemd moment, daar waar ik elke week, vijf dagen lang met deze mensen heb mogen werken, om daar dan zomaar ‘vaarwel’ voor hoogstwaarschijnlijk ‘altijd’ te zeggen, dat is raar. Voor sommige collega’s (vrouwelijke collega’s) viel dit dan ook niet mee en er zijn stiekem wat traantjes gelaten, dat doet me dan ook wel goed, de emoties die loskwamen bij deze dames, zie ik als een positief iets, ze gaan me namelijk missen en dat betekend dat ze het leuk met mij hebben gehad. Ik heb het dan ook zeker leuk met hen gehad, het was een enorm leerzame en mooie periode waar ik met een glimlach op terug kijk!

Ook was het tijd om gedag tegen mijn Duitse kamergenoot, Bjorn, te zeggen, waar ik ontzettend veel plezier mee heb mogen beleven. We hebben samen veel gelachen en lol gemaakt, één of twee keer per week zijn we Mount Eden opgelopen om de conditie op pijl te houden, en omdat ik weet dat Bjorn mij verslagen probeert te lezen, ga ik hem op deze manier bedanken voor de geweldige tijd:
Hi buddy! Du weißt, dass ich ein bisschen deutsch sprechen kann und manchmal liest du ja auch meinen Blog”, also wollte ich dir hier einen kleinen Gruß hinterlassen. Es war echt cool dass wir in einem Apartment gewohnt haben und so viel Spaß hatten! Ich hoffe du hast ganz viel Spaß beim Reisen und wir sehen uns in Holland!

Zo zijn de Duitse lessen op het Sondervick toch nog van pas gekomen, maar om eerlijk te zijn niet alleen maar om met Bjorn te communiceren. Er was namelijk nog een persoon waar ik afscheid van moest nemen, en dat viel toch wel even zwaar. Ik heb hier namelijk de afgelopen maanden een ontzettend leuke meid mogen leren kennen, waar ik een zeer toffe tijd mee heb mogen hebben, en dit was dan ook een Duits meisje, die voor Dream Au Pair als Au Pair werkt. Het is dan ook ongelofelijk jammer dat ze hier blijft tot en met Juli, en dat ze op zo’n 350 kilometer van Oers vandaan woont, het plaatje was dus bijna helemaal compleet… En omdat ze hier en daar ook probeert om mijn blog te lezen, wil ik de volgende woorden nog even kwijt:
Was wir nicht können, ist irgendwas wiederholen, kein Augenblick kein Moment, kann sich ja wiederholen, es war eine schöne Zeit, da wo alles begann, es war die schönste Zeit!

Zo nu is Sander toch wel even heel eerlijk geweest tegen al die lieve lezers van mijn blog, die ik allemaal wil bedanken dat ze elke week weer even de tijd nemen om mijn verhaaltje te lezen. Want als mijn verslagen niet werden gelezen dan hoefde ik ze ook niet te publiceren.

Er staat een zeer leuke tijd voor mij te wachten, ik ga namelijk morgen Kerstmis vieren bij een Kiwi familie (de vrienden van Martijn zijn vader) en daarna ga ik naar Australië tot en met 31 December om daar even lekker in het zwembad van Loes te badderen ;) Om vervolgens Nieuwjaarsavond hier in Auckland door te brengen, zodat we 1 januari de laatste overnachting hebben hier in het appartement… en daarna, ja daarna gaan we reizen, op naar het Zuidereiland om al dat moois wat dit land te bieden heeft, te mogen zien!

Ik kan dan ook niet beloven dat er elke zondag een verslag voor u op het internet te lezen valt, net zoals dit verslag, het is allemaal niet meer te plannen en het leven wordt dan ook volop geleefd!

Nou lieve mensen, met mij gaat het prima, ik heb enorm veel zin in de tijd die komen zal en ik probeer hier en daar de tijd te nemen om het met jullie te delen.

Allemaal bedankt voor de afgelopen negentien verslagen, ik sta versteld van het aantal views!

Het gaat u allen goed,
Groetjes Sander.

  • 24 December 2013 - 21:04

    Loes:

    Sander heel veel plezier vandaag en tot morgen in Brisbane, gezellig!!! Hopelijk ga je iets meer van Brisbane zien dan alleen ons zwembad maar dat zien we allemaal wel als je hier bent. X

  • 25 December 2013 - 07:01

    Sander Antonis:

    I really can't wait Loes! Heb er heeel veeel zin in! zie je snel!

  • 25 December 2013 - 12:13

    Tante Truusje En Ome John:

    Hoi die Snder,

    Op de eerste plaats wensen wij jou daar een mooi en prettige Kerstfeest en een voorspoeidig, gelukkig, gezellig, liefdevol en zeker een gezond nieuwjaar.
    Hier is het koud en erg winderich ( storm) dus echt geen KJerstweer voor Nederland.
    Wij zijn een weekend in Stuttgart geweest, daar werkt onze Peter en hij heeft daar ook een appartement, alwaar hij in de week kan verblijven en het weekend komt hij dan weer naar huis ( Den Dungen). Peter en Helma zijn met ons ( Tante Truusje en ik ) naar het Mercedes Museum geweest
    en hebben daar genoten van al dat moois uit vervlogen tijden. Ja Sander dat was werkelijk
    verschrikkelijk mooi en interessant.
    Het afgelopen weekend zijn wij tweetjes met ons Margaret naar Kampen geweest ( een nachtje
    overblijven) daar was een "Charles Dickens Festijn" en ook dat was prachtig.
    Vandaag 1st Kerstdag gaan wij (Tante Truusje en Ik ) eten (Dineren) bij Nina e haar vriend Pim
    in Nijmagen. Maar gaan Wij lekker dineren ( eten) bij Helma en Peter in Den Dungen.
    Zo zie je maar, wij zitten met de Kerstdagen "Onder de Pannen"en tante Truusje hoeft dus niet te koken.
    Het is vandag gelukkig wat rustiger weer en kunnen wij na al dat eten misschien nog een wandeling maken dat zal best goed voor ons zijn.
    TRrouwens op wat kleine mankementjes na gaat het ons goed, trouwens die kleine ongemakjes horen bij de leeftijd die wij hebben,dus wij moeten maar niet "Mekkeren "
    Maar goed, nu effe over jou verhaal, "wat kun jij prachtige verhalen schrijven". Dat ook nog allemaal met de goede woordkeuze dat maakt dat verhaal nog mooier en interessanter. Zeg jongen jij beleefd daar wel verschrikkelijk veel, voor zo'n menneke uit Oerle, is dat niet geweldig.
    Eerder heb ik jou al gezegd, geniet er van en volgens mij doe jij dat ook. Sander dat Duitse meisje moet toch verschrikkelijk aardig, knap, lief en verschrikkelijk verliefd op jou zijn, als ik dat zo hoor.
    Geeft niet jongen waar ze vandaan komt als je er straks maar gelukkig mee wordt.
    Groetjes en tot schrijfs uit Venlo ( VVV weer 2x thuis gewonnen, nu winterpauze )
    dIKKE KUS VAN tANTE TtRUUSJE EN OME jOHN.

  • 26 December 2013 - 13:15

    Leon:

    Ciao Alessandro! Ik heb mijn "Alessandro's Blog Backlog" weer ingehaald en ben weer bij nu ;-) Het verhaal van de Sinterklaasgedichten had ik al eerder meegekregen maar leuk om ook in jouw verslag terug te lezen. Herkenbaar die afscheidsrituelen; ook meegemaakt toen ik na 5 maanden Perth weer vertrok destijds. Heel veel plezier in Oz. Enne, als ons huis klaar is, denk dat wij in Maart vehuizen, kun je natuurlijk twee of drie maandjes bij ons intrekken als "aupair" en bij Elke duitse les volgen ;-) Enne 350km is een eitje als je al 150km maakt voor een lunch hapje bij de Israelier ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Naam: Sander Antonis Leeftijd: 19 jaar Opleiding: Small Business and Retail Management School: Fontys Hogeschool Marketing Management te Eindhoven Jaar: 3e jaars Stage: Dream Au Pairs Plaats: Nieuw Zeeland AUCKLAND Vertrek: 13 augustus 2013 Terug in Nederland: 28 januari 2014 Stage periode: 19 augustus- 20 december

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 14648

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Op naar Nieuw Zeeland Auckland

Landen bezocht: