Week four! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu Week four! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu

Week four!

Door: SanderAntonisNZA

Blijf op de hoogte en volg Sander

08 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag allemaal,
‘Genot is een gemoedstoestand of emotie die een positieve ervaring vormt, en kan bijvoorbeeld bestaan uit blijdschap, vermaak, plezier, extase of euforie. Het genotscentrum is een verzameling hersenstructuren die verantwoordelijk is voor het vermogen tot het ervaren van genot in de mens’
Ik kan jullie dan ook vertellen dat mijn genotscentrum nog steeds overuren maakt, het gaat namelijk enorm goed met mij en ik heb het reuze naar mijn zin. Maar natuurlijk ben ik hier niet alleen voor lang leven de lol, nee ik ben op stage en daar horen verplichtingen en deadlines bij. Maar hoe mooi is het dan om te vertellen dat ik daar ook een heleboel plezier aan beleef, neem nou het ‘plan van aanpak’ voor mijn onderzoek gedurende de stageperiode, de deadline daarvan staat op 27-09-2013, en ja hoor, die is vandaag al ingeleverd. Ik lig dus keurig op schema en neem mijn verantwoordelijkheden, zoals een volwassen jongen dat hoort te doen ;) Het is geen probleem als de vorige zin meerdere malen gelezen wordt, u leest het namelijk goed!
Jullie zitten ‘bijna’ allemaal een kilometer of 19.000 van mij vandaan, met de nadruk op ‘bijna’ want niet iedereen is zo ver weg van hier, Loes zit namelijk in Brisbane, Australië. En laat ik nu net deze week een ticket geboekt te hebben naar Brisbane. Loes Meulenbroeks is de oude oppas van de gebroeders Antonis (Martijn, Jeroen en Sander) en ik vind het daarom super om naar Australië te gaan. Het gaat nog wel eventjes duren want ik moet eerst mijn stage afmaken en daar ben ik 20 december pas mee klaar, maar toch kan ik u alvast vertellen dat ik van 26 december tot 31 december in Brisbane zit! Iets moois om naar toe te leven!
Op mijn stage ging het zoals de vorige weken weer aardig goed, ik voel me steeds meer thuis en maak elke dag weer lol met mijn collega’s. Natuurlijk moet er ook hard gewerkt worden maar daar maak ik me geen zorgen over, alles is goed geregeld. Ook hebben we deze week allemaal een nieuwe computer gekregen (in bruikleen natuurlijk) en heb ik een evaluatie gesprek gehad met mijn stagebegeleider. Ze was aardig content over de manier van functioneren en dat is altijd leuk om te horen. De playgroup van vrijdagmorgen was enorm leuk, het was 15 graden maar de zon scheen volop en dan is het hier al aardig lekker weer. We gingen daarom met de Au Pairs en hun kinderen naar het strand, schoenen en sokjes uit en lekker in het water spelen… Voor de kinderen dan hè, ik had de observerende rol zullen we maar zeggen, water was veels te koud :)
Toen ik om 12.00 terugkwam van deze ‘playgroup’ dacht ik nog vier uur te moeten werken, dit was helaas niet het geval haha, er werd een fles witte wijn opengetrokken en het was tijd om met heel het team het weekend in te luiden. Super!
Zaterdag ben ik samen met Martijn naar Devonport geweest, 12 minuten met de ferry en we waren er, eerst hebben we het Navy Museum bezocht om vervolgens twee heuvels te beklimmen. Deze heuvels werden gebruikt in de oorlog. Het waren namelijk verdedigingslinies om andere schepen en vliegtuigen uit te schakelen. We konden de bunkers betreden en je zag precies waar de kanonnen zaten. Het beklimmen van deze berg was zeker de moeite waard en het uitzicht was aardig mooi!
De zondag is al bijna ten einde en de nieuwe week staat al weer voor de deur. Een week waarin ik het derde woord van al de woorden van dit verslag weer op allerlei fronten hoop mee te gaan maken;) Ik heb er in ieder geval weer zin in en ga mijn genotscentrum even wat rust geven, Welterusten!

  • 14 September 2013 - 14:50

    Marco:

    He Sandokan,

    Ik lees in verslag 4 niets over je gemoedstoestand lijden tijdens het onderhouden van je conditie?
    Of heb je afgezien tijdens het beklimmen van die 2 bultjes?

    Gegroet Marco

  • 14 September 2013 - 15:23

    Sander Antonis:

    Don't Worry! Ik ben fitter dan ooit, heuvelachtig gebied hier in Auckland, joggen met mijn Duitse kamergenoot, lopen naar mijn stage, er zijn zoveel manieren om je conditie op peil te houden. Dat komt helemaal goed.

  • 15 September 2013 - 12:40

    Léon Van Wouwe:

    Ciao Alessandro ! Wat leuk om jouw verslagen te lezen. Takes me back to my own time as a student in Perth, WA! Maarre, water te koud??? Jij bent toch gehard door het Lago di Como wat ook niet altijd warm te noemen is? ;-p Have fun there and keep on writing!

  • 15 September 2013 - 13:32

    Sander Antonis:

    Buongiorno Leon, dan heb je het nog niet eens over het water bij de watervallen! Lago di Como maakt van jongens echte mannen, eenmaal daar van boot tot boot zwemmen en je bent direct instaat om in elk meertje, zee of oceaan te zwemmen! And I'll keep writing, just finished story about week five!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Naam: Sander Antonis Leeftijd: 19 jaar Opleiding: Small Business and Retail Management School: Fontys Hogeschool Marketing Management te Eindhoven Jaar: 3e jaars Stage: Dream Au Pairs Plaats: Nieuw Zeeland AUCKLAND Vertrek: 13 augustus 2013 Terug in Nederland: 28 januari 2014 Stage periode: 19 augustus- 20 december

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 14672

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Op naar Nieuw Zeeland Auckland

Landen bezocht: