2678400 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu 2678400 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu

2678400

Door: SanderAntonisNZA

Blijf op de hoogte en volg Sander

15 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wat is dat nou een rare titel van een reisverslag? Wat wil Sander daar nou mee zeggen? Nou dat zal ik maar meteen aan jullie uitleggen, ik ben namelijk vandaag precies één maand lang in Nieuw Zeeland. Dertien Augustus Tweeduizend Dertien vertrokken vanuit het al zo mooie Oerle naar Amsterdam, om vanuit Schiphol via Seoul naar Nieuw Zeeland te vliegen, waar ik Vijftien Augustus Tweeduizend Dertien ben geland. Ja maar wat betekend dat getal nu? Dat staat dan weer gelijk aan het aantal seconden dat ik in dit prachtige land ben. Want dat is het zeker, het is een geweldig land waar ik nog maar een klein stukje van heb gezien. De stad Auckland geeft namelijk niet weer wat Nieuw Zeeland allemaal te bieden heeft, tenminste dat zegt men hier. Auckland is enorme stad met flinke gebouwen waar duizenden Aziaten rondlopen, en waar men de echte inwoner van Nieuw Zeeland, de Kiwi, bijna niet tegenkomt.
Nu zit ik stiekem al een aantal minuten na te denken wat ik deze week allemaal heb meegemaakt, maar elke keer schiet mijn gedachte naar de zaterdagavond, waar mijn genotscentrum als een dolle tekeer is gegaan. Het was namelijk tijd voor de ALL BLACKS vs SPRINGBOKS, dat wil zeggen het nationale oppermachtige rugby team van Nieuw Zeeland tegen het o zo sterke Zuid-Afrika:

Martijn en ik liepen rond de klok van zes uur richting de bushalte waar alleen maar bussen reden naar Eden Park, het stadion waar de wedstrijd gespeeld zal gaan worden. In een overvolle bus met All Black supporters reden we een minuut of tien naar het stadion toe, je kon de sfeer voelen in de bus en iedereen had het maar over een ding, we moeten deze wedstrijd gaan winnen. Het was namelijk de wedstrijd tussen nummer 1 en 2 op de ranglijst.
Eenmaal aangekomen bij het stadion, was het tijd om ons plekje te gaan zoeken. Gelukkig waren er genoeg mensen aanwezig met de tekst ‘ASK ME’ op de jas geborduurd, hier hebben we dan ook gebruik van gemaakt. Daar was het dan, section 329, rij A, stoelnummer 19… Wat een fenomenale plekken hadden we gekregen met een geweldig overzicht, zonder mensen voor ons en met genoeg plaats voor de beentjes.
Na het halen van een paar biertjes en het afronden van de warming Up was het tijd dat de beide teams het veld gingen betreden. Eerst de Zuid Afrikanen en toen… toen de All Blacks. Iedereen ging staan en met een oorverdovend applaus werd het team bijna het veld ‘opgedragen’.
Na het lied van Zuid-Afrika kwam het volkslied van Nieuw Zeeland, dat door het hele stadion werd meegezonden inclusief Sander Antonis, want de tekst werd namelijk afgebeeld op grote schermen. Dit bezorgde me kippenvel, mijn hele lijf stond onder, wat een gaaf moment en dat werd afgesloten door een aantal flinke knallen en vuurpijlen die sierlijk explodeerde in de lucht.
Maar dat was nog niet alles, het was namelijk tijd voor de ‘HAKA’ dit is een ceremoniële dans van de Maori’s die net voordat de wedstrijd begint, uitgevoerd wordt door de spelers van Nieuw Zeeland. Doormiddel van deze dans probeert men de goden (voorvaderen) aan te roepen. Het is een geweldige krachtige dans met enorm veel kreten, het was puur genieten om deze dans live mee te maken, ik raad ook iedereen aan om even op mijn Facebook, maar nog beter op Youtube, deze dans te bekijken. Tik Haka rugby in op www.youtube.com en je ziet er een heleboel, elke dans is namelijk ook net weer een beetje anders.
Toen het eerste fluitsignaal klonk was het tijd voor de wedstrijd . Gedurende de eerste vijf tot tien minuten wist ik niet wat ik meemaakte, wat een geweld, kracht en samenspel. Dit is zeker geen sport voor jongens, nee hier moet je een echte man voor zijn, of eigenlijk nog wel meer dan dat… Het is een enorme harde sport dat op een geweldige manier gespeeld wordt.
Ik heb mogen genieten van heerlijke individuele acties, samenspel op het hoogste niveau, knokpartijen, bodychecks, ren voor je leven situaties en nog veel meer. Het was een super ervaring en het smaakt zeker naar meer. Ik had nooit gedacht dat deze sport zo geweldig kon zijn, het smaakt zeker naar meer, alleen moet ik daarvoor even mijn portemonnee lief aankijken want een wedstrijd live bezoeken inclusief wat te drinken en te eten kost al gauw 100$. Maar natuurlijk worden alle wedstrijden uitgezonden in elke kroeg hier in Auckland!
De wedstrijd is uiteindelijk gewonnen door de All Blacks met 29-15!
Het spijt me zeer als je liever meer dingen van deze week had gelezen maar deze wedstrijd en de hele beleving daar omheen heeft mij de andere dingen van deze week doen vergeten.
De zondagavond zit er al weer bijna op en het is tijd om lekker mijn verschoonde bedje in te kruipen, ja de housekeeping heeft haar werk weer goed gedaan! De groetjes van uit Nieuw Zeeland!

  • 18 September 2013 - 22:45

    Marco:

    Shalom Hakawaka,

    Ziet er vet uit de Haka. Mischien iets voor het 1e van RKVVO met de mannen van Antonis;-)
    Als je dan net zo lelijk kijkt en hard schreeuwt, dan pist de tegenstander al in zijn box en sta je met 1-0 voor. Dan kom ik zeker kijken.
    Leuk dat je dat hebt mogen meemaken.

    Gegroet Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Naam: Sander Antonis Leeftijd: 19 jaar Opleiding: Small Business and Retail Management School: Fontys Hogeschool Marketing Management te Eindhoven Jaar: 3e jaars Stage: Dream Au Pairs Plaats: Nieuw Zeeland AUCKLAND Vertrek: 13 augustus 2013 Terug in Nederland: 28 januari 2014 Stage periode: 19 augustus- 20 december

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 14669

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Op naar Nieuw Zeeland Auckland

Landen bezocht: