De zesde week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu De zesde week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu

De zesde week

Door: SanderAntonisNZA

Blijf op de hoogte en volg Sander

22 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal en in het bijzonder Tante Lie,

Voor degene die deze bijzondere jonge dame niet kennen, dit is mijn oudtante, namelijk de tante van ons mam. Omdat tante Lie nog van de oudere garde is, en geen gebruikt maakt van het internet, sturen mijn ouders de leesverslagen door via de post en afgelopen week kreeg ik in een mooie en handgeschreven brief een reactie van haar op mijn leesverslagen. Dat vond ik ontzettend leuk en zeker de moeite waard om met jullie te delen. Dus bij dezen wil ik Tante Lie hartelijk bedanken voor haar lieve brief!
De afgelopen stage week bestond uit maar vier dagen, ik was namelijk vrij op de vrijdag. Dit doordat ik de week daarvoor op een zaterdag had moeten werken, ja er wordt hier aan de werknemer gedacht. Doordat het weekend een dag eerder begon, hadden Martijn en ik plannen gemaakt om Auckland te verlaten en elke dag een andere plek op te zoeken. Ons eerste plan was om een weekend weg te gaan en een auto te huren maar door de slechte weersverwachting in Tauranga, waar we naar toe wilde gaan, hebben we de plannen uitgesteld en zijn we dichter bij huis gebleven.
Vrijdag hebben we de trein gepakt en zijn we naar een groot winkelcentrum geweest met meer dan tweehonderd winkels. Martijn komt uit Roermond, waar natuurlijk Outlet Roermond zit, en was hier helemaal in zijn nopjes. Dat is natuurlijk een beetje slap gezever maar we zochten naar nieuwe spijkerbroeken, die ook gevonden zijn, en naar een verjaardagscadeautje voor onze Duitse vriend Bjorn. Nu weet ik niet of Bjorn deze verslagen probeert te lezen, vertaald of iets dergelijks dus ik zal maar zeggen dat we niets hebben gevonden voor hem.
Zaterdag zijn we Martijn, Bjorn en ik met de Ferry naar Birkenhead gevaren, er was natuurlijk een kapitein op deze veerboot die ons daar naar toe voer, maar dat maakt voor de informatie die ik wil verzenden eigenlijk niet zo veel uit. Daar in Birkenhead lagen drie verschillende regenwouden die we hebben bezocht. Het waren spectaculaire routes door het regenwoud en het was een hele ervaring. Onze gids, Bjorn, die hier al eerder is geweest en helemaal geobsedeerd is voor bomen en planten, verder is het een hele aardige en relaxte jongen, wist alle routes en paden door het regenwoud. Hier en daar hebben we een mooie tropische vogel kunnen ontdekken en hebben we kunnen genieten van de rust en de vrede van al het flora en fauna. Tja… nee ik moet eerlijk zeggen dat het leuk was om deze regenwouden te bezoeken.
De zondag, hebben we de benenwagen genomen en zijn we naar een beroemde winkelstraat, zo noemde Bjorn ( die vandaag weer de gids was) deze straat, gelopen. Dit is een aardig moeilijke zin en ik weet niet helemaal of die klopt maar het hoeft natuurlijk ook niet allemaal perfect te zijn. Natuurlijk zijn we niet elke winkel in en uit gegaan maar hebben we een terras gepakt waar het tijd was om de week lekker af te sluiten met wat biertjes, het was heerlijk genieten in het zonnetje!
Toen we thuis kwamen was het tijd om dit verslag te schrijven om daarna lekker neer te ploffen in het vers en net verschoonde bedje. Het gaat nog steeds allemaal naar wens en ik ben blij dat de verslagen in ieder geval bekeken worden. Maar schrijven blijf ik toch, want ik weet dat ik tenminste een fan heb, en waar ik het verslag mee begon, sluit ik het ook af.

Iedereen de groetjes en een dikke kus voor Tante Lie.

  • 26 September 2013 - 06:10

    Marian Van Den Boomen:

    IK BEN DAN WEL GEEN TANTE LIE, maar jullie mam vertelde erover en het maakte me toch nieuwsgierig en zo heb je er toch een fan bij!
    Leuk Sander om over je belevenissen te lezen, het klinkt een beetje als een pretpakket wordt er ook nog wel gewerkt?
    En dan met kerst naar Australië, het is je van harte gegund, ik wens je vele mooie nieuwe en wezenlijke ervaringen toe!

  • 27 September 2013 - 06:25

    Sander Antonis:

    Dat is mooi om te horen Marian! De tijd vliegt en voordat ik het weet, sta ik weer in het al zo mooie Oerle :)

  • 28 September 2013 - 23:11

    Aly Van Der Weerden:

    Hoi Sander
    Leuk om je verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt.
    Je hebt een mooi land uitgekozen. Ik hoop er ooit te komen.
    Geniet er nog van en ik blijf je volgen.
    Groetjes Aly XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Naam: Sander Antonis Leeftijd: 19 jaar Opleiding: Small Business and Retail Management School: Fontys Hogeschool Marketing Management te Eindhoven Jaar: 3e jaars Stage: Dream Au Pairs Plaats: Nieuw Zeeland AUCKLAND Vertrek: 13 augustus 2013 Terug in Nederland: 28 januari 2014 Stage periode: 19 augustus- 20 december

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 14670

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Op naar Nieuw Zeeland Auckland

Landen bezocht: