zeven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu zeven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu

zeven

Door: SanderAntonisNZA

Blijf op de hoogte en volg Sander

29 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

1 2 3 4 5 6 7, waar is toch de tijd gebleven, ik ben hier, jullie zijn daar, dit verslag is nog lang niet klaar…
Tja, het maakt ook eigenlijk helemaal niets uit welke titel ik aan het reisverslag geef, maar om eerlijk te zijn vond ik dit wel aardig creatief van mezelf.
Week nummer zeven alweer, een week waarin er van maandag tot en met vrijdag hard gewerkt is op mijn stage bedrijf. Van de wekelijkse Playgroup op de maandagochtend tot aan weekend inluiden op de vrijdag middag zijn er hier en daar wat dingen die de revue gepasseerd zijn, maar waar ik jullie niet mee ga lastig vallen. Het waren namelijk ‘vrij normale alledaagse werkzaamheden’ van mijn stage zonder ‘AAAUW of WOOOW’ momenten.
Maar op het moment dat de vijf werkdagen niet bijzonder zijn, moet je iets van het weekend gaan maken om deze week niet zomaar te vergeten. Daarom stond er een weekendje weg op het programma, en niet zomaar een weekendje weg, nee nee… we zijn naar PIHA geweest.

Nou hoor ik jullie bijna denken aan de andere kant van de wereld, wat is in hemelsnaam Piha? Nou dat is een plaatsje aan de westkust van Nieuw-Zeeland met zeer mooie stranden en …
Zaterdagochtend zijn Martijn en ik naar Piha gereden, hebben jullie dan een auto? Nee, dat hebben we niet maar we hadden een geweldige Nissan Serena, een soort busje, die we konden omtoveren tot een halve ster hotel, gehuurd. Normaal gesproken rijdt de een en doet de ander niets, of niet veel… maar doordat ze het hier in Nieuw Zeeland leuk vinden om aan de andere kant van de weg te rijden, was het de taak voor beide om goed op te letten. Uiteindelijk door een goed geleverde inspanning en een samenwerking van de bovenste plank, zijn we heel in Piha aangekomen.
Er waren in totaal zeven ‘things to see and do’ in het kleine foldertje, die we dan ook allemaal maar hebben gedaan. Begonnen bij nummer één ‘Lion Rock’ via ‘Kitekite Falls, waar er natuurlijk maar een persoon bestaat die zich uitkleedt en naar de waterval toe zwemt terwijl er een gering groepje mensen staat te kijken naar de pracht en praal van wat moeder natuur geschapen heeft, nou ik kan de mannen onder ons vertellen; het water was heel weinig centimeter koud’, vervolgens naar ‘the Gap’ om te eindigen met de ‘Tasman Lookout’. Iedereen die goed kan tellen, telt maar vier van de zeven bezienswaardigheden. Maar dit is alles wat we op dag één hebben gedaan, het was namelijk tijd om een camping te gaan zoeken en onze Nissan Serena om te toveren naar een slaapplek. Stoelen plat, houten platen erover, matrassen erover, etc etc en ja hoor… klaar voor een nachtrust!
Maar die nachtrust werd eventjes uitgesteld… we hoorden namelijk muziek en waar muziek is, zijn meestal mensen. Toen we eenmaal aankwamen bij de geluidsbron zagen we een grote discotheek, eigenlijk was het de plaatselijke bowlvereniging maar dat maakt niet uit, er werd flink gedanst door de mensen van de leeftijdscategorie 20 – 70 jaar oud, en daar heb ik dan ook mijn eerste echte vlam in Nieuw Zeeland ontmoet, het was een jonge dame van rond de 66 jaar waar ik heerlijk mee heb gedanst op Groovy muziek. Er werd alleen maar muziek van deze muziekstijl gedraaid, maar dat mocht de pret niet beïnvloeden.
Na een korte nachtrust, en het hotel weer omgetoverd te hebben naar een autobusje, zijn we naar Karekare gereden, een minuutje of vijftien van Piha af, waar we hebben genoten van de Karekare watervallen, the watchman en de Karekare Pou. Het waren allemaal tochten van een half uur of langer, waarbij er genoten werd van de schoonheid van de natuur. Prachtige paden door de bergachtige (regen)wouden van de westkust die beloond werden met ontroerende uitzichten. Ik heb het maar net droog kunnen houden… dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar het was zeker een geweldige ervaring waarbij verschillende facetten van moedernatuur voorbij kwamen.
Ja het was een geweldig weekend, eentje die ik niet snel ga vergeten… Om een beeld te krijgen van de trip naar Piha, ga ik een deze dagen of ergens in de aankomende week wat foto’s op Facebook zetten. Er zijn in totaal 241 foto’s gemaakt, wat in dit geval betekend dat er zoveel mooie dingen te zien waren…
De klok is afgelopen nacht verzet van 02.00 -> 03.00 dus ik ga snel naar mijn bedje toe om dit verschil goed te gaan maken, of om in ieder geval uitgerust aan week acht te kunnen beginnen.
Dag dag…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Naam: Sander Antonis Leeftijd: 19 jaar Opleiding: Small Business and Retail Management School: Fontys Hogeschool Marketing Management te Eindhoven Jaar: 3e jaars Stage: Dream Au Pairs Plaats: Nieuw Zeeland AUCKLAND Vertrek: 13 augustus 2013 Terug in Nederland: 28 januari 2014 Stage periode: 19 augustus- 20 december

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 14662

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Op naar Nieuw Zeeland Auckland

Landen bezocht: