Nummertje…… 15 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu Nummertje…… 15 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu

Nummertje…… 15

Door: SanderAntonisNZA

Blijf op de hoogte en volg Sander

24 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na helemaal te zijn opgeknapt van de zonnesteek, maar dan ook helemaal opgeknapt, was het tijd om weer eens een keertje op stap te gaan. We hadden namelijk niets op het programma voor de zaterdag, dus die konden we goed gebruiken om uit te slapen en om een beetje te lanterfanten.

De vrijdagavond begon al goed toen we (Bjorn, Andy, Martijn en ik) naar Mission bay zijn gereden om daar eens lekker een aantal gouden heren naar binnen te werken en mocht daar, in Mission Bay, nu net eens het Belgische café ‘De Fontijn’ zijn. Het café had meer dan dertig verschillende soorten bier op de ‘bierkaart’ staan, allemaal bieren die dan ook bij onze zuiderburen gebrouwen worden. En dan is het voor mij niet moeilijk kiezen, dan gaat mijn hartje uit naar een lekkere koude ‘Hoegaarden’ helemaal top! Nadat we even wat biertjes hadden geproefd was het tijd voor het echtere werk, de halve liter glazen kwamen op tafel en er werd nog steeds flink ‘geproefd’.

Eenmaal weer thuis gingen we gezellig verder, het was dan ook meer dan vier weken geleden dat we op stap waren geweest en we zijn nu eenmaal jong en hebben af en toe een leuke stapavond nodig. Nadat de proeverij op onze kamer was gesloten zijn we de stad ingegaan, waar het al snel de foute kant op ging, er is niets ergs gebeurd maar Martijn en ik zijn elkaar op een of andere manier na twintig minuten kwijt geraakt, en hebben de avond beide apart afgemaakt. Ik moet zeggen dat mijn avondje prima was, en die van Martijn was volgens horen zeggen ook goed, maar de volgende keer gaan we toch proberen om samen een biertje te gaan pakken, haha.

Zoals aangegeven in de inleiding werd de zaterdag gebruikt om het lichaam even wat rust te geven, om de momenten van de afgelopen avond weer naar boven te halen en om het geheugen hier en daar wat op te frissen. Toch vonden we het zonde om twee avonden op stap te gaan en daarom werd er snel beslist. We hebben namelijk een auto gehuurd voor de zondag om naar Piha te gaan, daar waar we in week 7 ook zijn geweest, we wilde namelijk een middagje gaan surfen.

Zondag om 07.45 ging dan ook de wekker om, na een goed ontbijtje en een lekkere bak koffie, de gehuurde ‘Nissan Sunny’ op te halen bij de dealer. Na een klein uurtje rijden kwamen we aan in het gelegen plaatsje aan de westkust van Nieuw Zeeland, en gingen we gauw naar de surfborden verhuur om twee borden voor ons drieën te huren. Zodat er eentje zijn rust kon pakken, want het is niet zomaar even surfen hoor…
Na wat aanklooien in het eerste halfuur kwam er een strandwacht naar ons toe, en die gaf al snel aan dat we helemaal op de verkeerde plek waren, de stroming was daar namelijk veels te sterk, en de golven te wild. We namen zijn feedback serieus en zijn naar de andere kant van het strand verhuisd, waar de vooruitgang al meteen geboekt werd.
Het was een zeer leuke maar ook zware dag, we hebben wat meters gemaakt in het water, en het is dan ook echt een gave sport om te doen, niet helemaal mijn sport, en ik noem mezelf dan ook geen waterrat. Het nemen van de golven, de snelheid en het staan en vallen vind ik allemaal prima, maar dat terugzwemmen richting de oceaan, elke keer maar weer, daar mogen ze voor mij dan toch een sleeplift of iets dergelijks voor aanschaffen. En nu ben ik geen watje en heb ik ook gewoon heel de dag gezwommen om weer de eerste beste golf, die aan de kwaliteit van een goede golf voldeed, te pakken, om zo als een speer weer terug naar het strand te surfen. Er werden hier en daar flinke klappen op het water gemaakt en de hoeveelheid water van oceaan was zeker met 3 liter verminderd, maar dat was het allemaal waard. De zon scheen gelukkig heel de dag, en we hadden geweldig goed weer, en om niet in dezelfde fout te gaan als afgelopen week heb ik mezelf goed ingesmeerd met factor 50 en is er de hele dag een petje gedragen, en ik moet zeggen, ‘’dat heeft geholpen’. Ik voel me namelijk prima en heb nergens last van, ben niet verbrand en ben zelfs een beetje bruiner geworden. De zon is hier namelijk op het moment enorm sterk, dit komt door het gat in de ozonlaag dat hier helaas groter is dan op andere plaatsen in de wereld. Het wordt hier niet meer dan 24 à 25 graden gedurende de zomer maar dan kan je toch al gauw zeggen dat het warmer aanvoelt dan een 30+ temperatuur in Spanje, heel apart maar waar.

Het is tijd om het uitgeputte lichaam wat rust te gaan geven, het heeft enorm goed haar best gedaan vandaag en de armen zijn op het moment twee keer zo breed, al met al was het een zeer leuke dag en een goed weekend, op naar het volgende zal ik dan ook maar zeggen!

Iedereen een fijne zondagmiddag toegewenst en het gaat u goed,

Sander Antonis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Naam: Sander Antonis Leeftijd: 19 jaar Opleiding: Small Business and Retail Management School: Fontys Hogeschool Marketing Management te Eindhoven Jaar: 3e jaars Stage: Dream Au Pairs Plaats: Nieuw Zeeland AUCKLAND Vertrek: 13 augustus 2013 Terug in Nederland: 28 januari 2014 Stage periode: 19 augustus- 20 december

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 14663

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Op naar Nieuw Zeeland Auckland

Landen bezocht: