Week Zeventien - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu Week Zeventien - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Antonis - WaarBenJij.nu

Week Zeventien

Door: SanderAntonisNZA

Blijf op de hoogte en volg Sander

08 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Waar het in Nederland steeds kouder en kouder wordt, gebruik ik hier in Nieuw Zeeland zonnecrème, steeds meer en meer. Het weertje is hier dan ook geweldig en zonder te smeren, ja dat weet ik nu wel hoe dat voelt… en dat willen we niet!

Dinsdagochtend was het tijd voor een leuke verassing, de maandag avond in Nederland vierde mijn familie namelijk Sinterklaasavond, en ik wilde toch even een inbreng aan dit heerlijke avondje geven. Daarom had ik voor iedereen, acht man wel geteld, een gedicht gemaakt zonder dat ze er van af wisten, en Jeroen zou deze aan het einde, tevoorschijn toveren. Het was dan ook echt een verassing en er was niet op gerekend, en aan de gemaakte filmpjes te zien, missen ze me toch echt wel, en dat doet me dan ook goed, maar niet getreurd, eind Januari sta ik weer voor de deur!

Het regende hard de zaterdagochtend en Martijn en ik wilde dan ook niet thuisblijven. We hadden een Nissan Sunny gehuurd, en ja dat komt het altijd goed. Na flink wat kilometers waren we aangekomen in Whangarei, een stadje, 155 kilometer ten Noorden van Auckland. Daar hebben we lekker geluncht bij een Israëliër. Tijdens de Lunch hoorde we dat er een Nederlandse samen met een Kiwi aan het lunchen was en toen dat Nederlandse vrouwtje naar het toilet ging, grepen we snel in. Ik vroeg aan het kiwi vrouwtje wat haar naam was en of ze dan ook wel daadwerkelijk uit Nederland komt, normaal gesproken hoor je het wel maar het blijft lastig. Ze vond het een leuk idee en we waren aan het wachten tot, ik ben haar naam al weer vergeten (Friese naam) terug kwam. Daar was ze weer en daar begon het “ Hee Hallo, ken ik jou niet ergens van, jij bent toch ****, dat is lang geleden zeg… haha en ze wist totaal niet hoe of wat, tot we het haar vertelde, Ja ja humor op de zaterdagmiddag.
Nadat de buikjes gevuld waren, gingen we op pad naar wat grotten, waar je vrij naar binnen kon. Na een poosje lopen en het uitdoen van de lichtjes zagen we daar enorm veel ‘Glow wormen’ Dat zijn toch wel speciale beestjes om te zien en ze geven ontzettend veel licht.

Vervolgens zijn we naar een camping gereden, en dit was dan wel de allermooiste campinglocatie die ik ooit had gezien, het lag aan de Oostkust van Nieuw Zeeland. Het was een groot natuurgebied, waar je zelf een plekje mocht uitkiezen en er eigenlijk niet echt plekken waren, het was gewoon puur natuur, met een omheining. We hadden een perfecte plek, dat zo’n twintig meter van de duinen aflag en over die duinen was een ontzettend mooi wit strand, met een prachtige kijk op de grote, soms rustig soms wilde, hemelsblauwe oceaan. In die duinen hebben we dan ook genoten van wat flesjes wijn totdat het zo donker was, het steeds kouder werd en dat het tijd werd om mijn tentje in te kruipen, eigenlijk was de wijn gewoon op maar dat klinkt niet zo aantrekkelijk om te lezen, wel?
De volgende dag, nadat we de tent uit werden gebrand door de al zo felle ochtendzon, zijn we een ontbijtje gaan scoren bij de plaatselijke bakker, om vervolgens weer wat kilometers te maken. Er stond namelijk een leuke activiteit op het programma. We zijn namelijk gaan snorkelen bij ‘Goat Island’ een van de mooiste snorkel en duikgebieden van Nieuw Zeeland. Het was dan ook geweldig om te doen, ik had niet verwacht dat er zoveel verschillende soorten vissen te zien waren en dat ze zo vrede vol met elkaar omgingen, een beetje zwemmen, een beetje rondkijken, het leven van een visje is nog niet zo slecht. Het was dan ook heel relaxt om te doen totdat er wel een hele grote vis in de buurt kwam, op het begin zwom ik hem achterna, totdat die zijn reusachtige kop omdraaiden en die pingpongbalgrote ogen mij aankeken… toen was het toch even flink doorzwemmen!

Op de weg terug naar Auckland zijn we nog gestopt in een natuurreservaat aan het water. Daar hebben we nog even over het strand gelopen en genoten van het frisse windje en de scherpe zon. Er waren een heleboel bijzondere krabben in de rotsen en daar hebben we ons dan wel even mee bezig gehouden, het was op het begin namelijk moeilijk om ze te vinden maar toen we de juiste rots hadden, zagen weer tientallen!
Het was een geslaagd weekend, echt een top weekendje weg, en het slapen op een camping in plaats van een hostel is helemaal niet zo verkeerd, sterker nog, het was toppie!

Het ging weer als een dolle maar ook deze week zit er weer op, nog maar twee weken stage lopen en dat zit mijn stage erop, maar niet mijn verblijf hier in dit mooie land, dat avontuur wordt hopelijk vele malen groter dan wat ik op dit moment allemaal al meegemaakt hebt en als dat zo is, dan krijg ik de beste tijd van mijn leven!

Lieve mensen, het allerbeste en geniet van de heerlijke avondjes bij de openhaard, ik slaap lekker met mijn raam open!
Groetjes Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Naam: Sander Antonis Leeftijd: 19 jaar Opleiding: Small Business and Retail Management School: Fontys Hogeschool Marketing Management te Eindhoven Jaar: 3e jaars Stage: Dream Au Pairs Plaats: Nieuw Zeeland AUCKLAND Vertrek: 13 augustus 2013 Terug in Nederland: 28 januari 2014 Stage periode: 19 augustus- 20 december

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 14657

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 28 Januari 2014

Op naar Nieuw Zeeland Auckland

Landen bezocht: